Реклама, спонсорство і телепродаж

Реклама є єдиним джерелом доходу вільних і незалежних засобів масової інформації.

Телебачення має унікальну перевагу – дуже швидко охоплює майже все населення країни. 98% людей в Україні мають телевізор.

Різноманітні програми на телебаченні, дають змогу охопити населення різного віку та стану. І це дозволяє рекламодавцю за допомогою розміщення ТВ реклами досягати необхідну аудиторію.

Крім того, реклама досягає головної мети рекламодавців – спонукає споживача до дій. Саме тому ТВ реклама формує найвищі обсяги продажів, забезпечуючи максимальну рентабельність інвестицій.

Існує нерозривний зв'язок між рекламою на ТБ та обсягами продажів. Компанії відмічають значне зростання продажів товарів та послуг після запуску рекламної кампанії.

Телевізійна реклама просуває не тільки те, що рекламує, а ще й створює «ефект ореолу» у портфелі бренду. Наприклад, якщо банк рекламує іпотечний продукт, то інші його послуги - страхування житла та поточні рахунки виграють.

Умовно комерційну рекламну інформацію на телебаченні можна розділити на три основні категорії:

  • Пряма реклама
  • Спонсорство
  • Телепродаж

Пряма реклама - найпоширеніший вид реклами на телебаченні, особливість якого полягає в розміщенні рекламного відеоролика в спеціально передбаченому рекламному блоці.

Пряма реклама. Спот прямої реклами- одиничний блок (наприклад, 10-секундний, 15-секундний, 20-секундний, 30-секундний і т.д.), що містить комерційне повідомлення рекламодавця і розміщується в спеціально передбаченому рекламному інтервалі між передачами телеканалу.

Спонсорство програм. Просування, в якому рекламодавець платить за поєднання з ТВ програмою або серією програм. В обмін на інвестиції рекламодавцю надається спонсорська акредитація, яка може мати різноманітні форми відповідно до міжнародних та національних вимог та правил. Наприклад, спонсори отримують можливість розміщуватися в телегідах, біл-бордах, на початку/в кінці програми, перервах тощо. Крім того, вони отримують можливості для продакт-плейсменту, згадування спонсора в рамках програм, зовнішньої реклами і біл-бордах із зображенням спонсорського логотипу у разі передачі в прямому ефірі. Програмні спонсорські угоди часто пов'язані з рекламними угодами, що включать рекламні перерви.

Телепродаж. Послуги шопінгу на екрані, які можуть мати форму телевізійного мовлення каналів, присвячену домашньому шопінгу, а також додатковий інтерактивний текст та послуги.

Тренди 2008 - 2013

Пряма реклама: динаміка обсягу подій 2008 – 2013


Пряма реклама: динаміка обсягу тиску на глядача 2008 – 2013

 

Пряма реклама: динаміка обсягу інвестицій 2008 - 2013

Спонсорство: динаміка обсягу подій 2008 – 2013

Спонсорство: динаміка обсягу тиску на глядача 2008 – 2013

Спонсорство: динаміка обсягу інвестицій 2008 – 2013

Телепродаж: динаміка обсягу подій 2008 – 2013

Телепродаж: динаміка обсягу тиску на глядача 2008 – 2013

Телепродаж: динаміка обсягу інвестицій 2008 – 2013

Розподіл комерційної реклами за типами: Ins


 

Розподіл комерційної реклами за типами: GRP%


 

Розподіл комерційної реклами за типами: WGRP%


Динаміка середньої кількості рекламних роликів, які бачить глядач в день

 

Далі детальніше у малюнках

ТОП 5 категорій прямої реклами

Динаміка ТОП категорій прямої реклами 

 

ТОП 5 рекламодавці прямої реклами 


Динаміка ТОП рекламодавців прямої реклами 

   

 

 

ТОП 5 брендів прямої реклами

Динаміка ТОП брендів прямої реклами 


  ТОП 5 брендів спонсорства 

Динаміка ТОП брендів спонсорства 

   


 Джерело інформації: ТВ панель України

Власник даних: Індустріальний Телевізійний Комітет

Дані розраховані для вибірки: населення віком 4 роки й старше, що проживає на всій території України.

Аналіз здійснений на основі показників:

WGrp% (Weighted Gross Rating Points) – зважений пункт рейтингу – умовна одиниця при продажу телереклами; означає загальну кількість глядачів, які побачили рекламний ролик компанії, що приведений до 30-секундного еквіваленту;

Ins – загальна кількість виходів реклами.

Детальніше в глосарії ІТК.